Vakantiegangers die de hele dag hun ligbedje claimen, opdringerige verkopers of een kamer die niet schoon is; daar ergeren Nederlandse vakantiegangers zich mateloos aan. Dat blijkt uit een enquête van dé VakantieDiscounter.
De reisorganisatie onderzocht wat de grootste ergernissen van Nederlandse vakantiegangers zijn middels een enquête onder 1.840 respondenten.
40% ergert zich aan het claimen van ligbedjes
dé VakantieDiscounter vroeg haar reizigers wat de grootste ergernissen zijn aan mede-hotelgasten.
– Mensen die de ligbedjes bij het zwembad al vroeg of de hele dag claimen (40%);
– Vakantiegangers die hun borden volscheppen bij het buffet en de helft laten staan (35%).
30% ergert zich aan een kamer die niet schoon is
De reisorganisatie vroeg haar reizigers ook om tegenvallers op de accommodatie zelf.
– De grootste ergernis is een niet-schone kamer (30%);
– Ligbedjes die bezet worden gehouden op de accommodatie zelf (18%);
– Accommodatie ziet er op de foto’s mooier uit (12%).
Bijna de helft ergert zich aan opdringerige verkopers
Buiten de verblijfsaccommodatie ergeren vakantiegangers zich het meest aan:
– (Strand)verkopers die te opdringerig zijn (46%);
– Onbeschofte lokale mensen (20%);
– Te veel Nederlandse tentjes en/of Nederlanders (13%).
Aan boord
In het vliegtuig ergeren vakantiegangers zich het meest aan:
– De persoon voor je die de stoel te ver naar achter zet (23%);
– Huilende kinderen (16%);
– Ruimtegebrek (16%).
Locatie
Ook de locatie kan wel eens tegenvallen. De grootste hindernissen van de locatie zouden zijn:
– Dat de omgeving een bouwput is (25%);
– Veel geluidsoverlast in de nacht (24%);
– Een onveilige buurt (21%).