Recordjaar voor reisuitgevers Silver Media en Mediajam

Online reisuitgevers Silver Media en Mediajam hebben een recordjaar achter de rug. Deze twee bedrijven werken intensief samen op het gebied van reis-, klimaat- en bestemmingsgerelateerde websites. In 2015 kwamen de gezamenlijke websites tot ruim 25,1 miljoen bezoekers die gezamenlijk goed waren voor meer dan 46 miljoen pageviews. Hiermee is het vorige recordjaar 2014 flink verslagen. Het aantal bezoekers steeg met 26,9 procent van 19.818.518 bezoekers in 2014 naar een enorm aantal van 25.144.060 in 2015. Ook het aantal pageviews liet een flinke toename zien. Dit aantal steeg met ruim 20,6 procent van 38,5 miljoen in 2014 naar bijna 46,5 miljoen in 2015.

Voor beide uitgevers betekent dit dat ze de stijgende lijn ieder jaar door blijven zetten. Mediajam-eigenaar Jeroen Eckhardt was blij verrast toen hij de uiteindelijke 2015-statistieken onder ogen kreeg. “We wisten dat de stijgende trend dit jaar door zou zetten. Echter had ik op een groei van nog eens ruim 26 procent bovenop het prachtige jaar 2014 niet durven voorspellen. Het is een bewijs dat hard werken en de juiste strategische oplossingen duidelijk hun vruchten afwerpen.”, aldus Jeroen.

Ondanks het recordjaar en de hoofdzakelijk groeiende bezoekersaantallen waren er ook dit jaar een paar sites die een stapje terug moesten doen. Zo heeft de vluchtelingencrisis ervoor gezorgd dat afgelopen zomer de bezoekersaantallen van de Griekse bestemmingen afnamen. Ook is op een aantal bestemmingen de flink toegenomen concurrentie voelbaar en zouden sommige sites kleine minnetjes genoteerd hebben in 2015. Om welke sites dat gaat willen beide bedrijven vanuit strategische overwegingen niet melden.



Plaats een reactie